معلم کامفیروز
برای راهنمای بیشتر و مشاهده فهرست کلی مطالب بر روی لیست همه فایلها کلیک کنید.

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

درباره فروشگاه
برای کسب نتیجه بهتر لطفا مطالب خود را در سایت جستجو کنید، با جستجو کردن به نتایج بهتری خواهید رسید. کلیه ی محصولات این سایت بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین قابل دانلود می باشند، همچنین لینک دانلود فایل نیز بلافاصله همزمان با خرید آنلاین به آدرس ایمیل شما ارسال خواهند شد.
دسته بندی موضوعی

ترجمه مقاله کنترل هورمونی

دسته بندی : مقالات ترجمه شده 1

تعداد صفحات : 12 صفحه

عنوان اصلی: Hormonal Controls

عنوان فارسی: کنترل هورمونی

قسمتی از ترجمه فارسی:

علامت دهی اتوکرین: انتقال با واسطه ی گیرنده ی اطلاعات به یک سلول توسط پیغام رسان شیمیایی تولید شده و ترشح شده توسط همان سلول

کپی کردن: یک واکنش رفتاری که هدف آن کاهش اثر محرک بد روی همواستاز فیزیولوژیکی

علامت دهی اندوکورین: انتقال با واسطه ی گیرنده ی اطلاعات به سلول ها توسط پیغام رسان شیمیایی (هورمون) تولید شده و ترشح شده توسط سلول های دور و انتقال یافته توسط جریان خون.

پروتئین شوک گرمایی: پروتئینی که با دیگر پروتئین ها فعل و انفعال دارد، مسیر چین خوردگی مولد را ترویج داده و در نهایت پروتئین های سلولی و غشاها را تثبیت می کند.

همواستازی: تعادل یا تثبیت محیط داخلی ارگانیسم ها در یک محیط خارجی درحال تغییر، محافظت شده توسط بسیاری از مکانیسم های تعدیل فیزیولوژیکی.

هورمون: مولکولهای سیگنال ترشح شده توسط یک سلول که هر کدام سلول های مبدا را شبیه سازی می کند (اتوکرین)، بصورتی که سلول ها (پاراکرین) یا رفت و آمد توسط جریان خون به سلول های دور (اندوکرین).

متالوتیونین: یک پروتئین کوچک از یک گروه پروتئین های غنی از سیستئین با توانایی پیوند با فلزات سنگین

نئوروهورمون: هورمون تولید شده توسط مغز که روی فعالیت عصبی یا عملکرد اثر دارد.

علامت دهی پاراکرین: انتقال با واسطه ی گیرنده ی اطلاعات توسط یک پیغام رسان شیمیایی تولید شده توسط یک سلول به سلول های مجاور

تنش: حالتی که واکنش های سازگار تولید شده توسط یک حیوان را بیش از محدوده ی نرمال یا عملکرد نرمال توسعه می دهد و منجر به چالشی می شود که سعی دارد تعادل فیزیولوژیکی را مجددا سازماندهی کند.

تنش زا: هر عاملی که یک موقعیت تنش ایجاد می کند و شامل یک واکنش هماهنگ است که با اصلاح گذرای تنظیم فیزیولوژیکی درگیر است.

اوروفیزیز: ارگان ذخیره ی با پایان اکسون گروهی از سلول های نئورواندوکرین در پایان دیستال نخاع ماهی ها که هورمون اوروتنسین 1 و 2 را ترشح می کند.

ترجمه مقاله کنترل هورمونی
خرید و دانلود | 21,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
محصولات مرتبط
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1398/06/07
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه
Powered By PnuBlog.CoM